Trito Diving Center eCommerce Les Borges Blanques Lleida

Hora: 10:45h

Lloc: Gasolinera Repsol entre Arnes i Horta de Sant Joan (a 1 km d'Horta de Sant Joan)

Durada aproximada de l'activitat: 5 hores

En el preu està tot inclòs: explicació, material i assegurança.

Activitat al riu Canaletes

Qualsevol dubte, trucar al monitor uns dies abans.

Edat mínima: 12 anys.

BARRANQUISME RIU CANALETES

Accés: Horta de Sant Joan

Barranc situat als Ports de Besseit. Concretament a uns quilòmetres de la població d'Horta de Sant Joan.

Situats en ella, agafarem la carretera T-330 que es dirigeix ​​a Arnés. Recorrerem un parell de quilòmetres i poc abans d'arribar a una benzinera observarem, a la nostra esquerra, una pista asfaltada i senyalitzada amb un indicador que posa Ports.

Entrarem per aquí i estarem atents ja poc després d'entrar girarem a l'esquerra i continuarem per una pista de terra .

En uns metres arribarem a una cruïlla de pistes , nosaltres continuarem recte per la pista que té un indicador que ens informa que el descens de barrancs està regulat.

Continuarem rectes i passats uns metres la pista es bifurcarà en forma d'I, seguirem per la pista de la dreta, començarem a baixar i en pocs minuts creuarem el riu Canaletes.

Després de creuar el riu la pista ascendirà. Continuarem avançant fins a arribar a una altra bifurcació on la pista de l'esquerra està senyalitzada amb el mateix indicador que havíem observat en l'entrada i que ens informa de la regulació de la zona. Per la dreta contínua altra pista que està senyalitzada amb un indicador que posa "Els Ventadors". Nosaltres haurem de continuar per aquesta última i anar seguint sempre les indicacions a Els Ventadors.

Arribarem a un punt on la pista torna a baixar i creua el Barranc de Cubars. Pocs metres abans d'arribar observarem, a la nostra esquerra, una petita esplanada al costat d'una petita caseta / magatzem, aparcarem aquí.

Aproximació: 30 min.

Situats a l'aparcament descrit, continuarem a peu per la pista que anàvem circulant.

Creuarem el Barranc Cubars i la pista ascendirà tímidament fins arribar a una bifurcació en la qual observarem un indicador que prohibeix l'accés de vehicles . Nosaltres girarem a l'esquerra i seguirem per aquesta pista.

Sense deixar-continuarem fins a observar una cadena que impedeix el pas de vehicles. Passarem la cadena i seguirem avançant. En pocs minuts passarem al costat d'una finca tancada.

Arribarem a una altra bifurcació i continuarem per la pista de l'esquerra, pujarem per ella i passarem un pòster indicador .

Seguirem guanyat alçada fins arribar a un cartell que ens informa que del punt on hem d'iniciar el descens. Aquest cartell ens farà girar a la dreta i continuar per un sender.

Trobarem un altre cartell que ens farà baixar a la dreta, i posteriorment ens portarà sota el Salt dels Ventadors. Aquí és on iniciarem el descens ja que el ràpel del salt descrit està prohibit.

Quan avancem per la pista observarem senders senyalitzats amb fites. Són petits dreceres que ens estalviaran camí si els fem servir.

Descens: 1 / 01:30 hores.

Bonic i fàcil descens. Apte fins i tot per a nens ja que no presenta cap dificultat tècnica, no té ràpels i el sifó és evitable.

Començarem el descens sota la cascada Dels Ventadors. Entrarem a la llera i podrem realitzar diversos salts des de les pedres.

Seguirem per un tram no molt encanonat i arribarem a un petit ressalt. Passat aquest trobarem uns blocs al mig de la llera. Els vorejarem per la dreta i entrarem en un ample passadissos plens de joncs.

Al final trobarem un ressalt, saltable, d'un parell de metres. Sortirem de la badina de recepció per una esquerda que trobarem a l'esquerra.

Avançarem uns metres més i arribarem a un altre ressalt, saltable com l'anterior, i que ens introduirà en un tram fosc.

Avançarem per un forat que hi ha a la part esquerra i en poc temps arribarem a la sortida.

Trobarem un petit caos, baixarem un parell de passos i arribarem a un sifó. Si volem fer-baixarem pel forat que ens quedarà a la dreta i si no volem fer-ho podrem evitar-ho per l'esquerra.

El barranc s'obrirà i passarem un petit tram ple d'arbres. Ràpidament tornarà a encaixonar i arribarem a l'últim ressalt del recorregut, en el qual podrem realitzar un salt o un ràpel de 6 metres d'altura.

Estarem en un tram encanonat on nedarem uns metres fins a sortir del passadís.

Quan sortim el barranc s'obrirà completament i observarem un cartell que ens informa que no podem continuar per la via i que hem de sortir aquí.

Retorn: 15 min.

Observem el cartell descrit en l'apartat anterior. Per la dreta surt un sender, perfectament definit i ascendent, que ens farà pujar fins a la pista que havíem utilitzat durant l'aproximació.
Girarem per a l'esquerra i en pocs minuts arribarem al cotxe.